'El regne de les anguiles' porta a escena el drama dels nadons robats del franquisme
L'obra inèdita d'Albert Pijuan se situa a la Barcelona dels anys 70

ENTREVISTA. El regne de les anguiles
15:58
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Fins al 28 de maig podeu fer un viatge enrere en el temps, a la Barcelona marginal dels anys 70, a la sala Versus Glòries. Ens referim al 'Regne de les anguiles', obra que interpreta la companyia LAminimAL Teatre pel seu desè aniversari. Sobre l'escenari, tres personatges: en Ramonet, interpretat per Carles Cruces, és un venedor ambulant de calçadors que per una casualitat toparà amb en Dela, interpretat per Joan Martínez i que ve a ser un quinqui que ben aviat descobrirem que té contactes amb bandes criminals organitzades lligades al règim. El convencerà per ser part d'un dels temes més bèsties del franquisme: el robatori de nadons. En el cas de l'obra, un nadó que el que volen és vendre'l als Brufau, una família de la zona alta de la ciutat, però no tot surt com havien planejat. L'altra personatge és la Bella Rosita, la Conxita (interpretada per la Neus Soler), que és una vedette que fa de prostituta. Sense fer spoilers, la trobada d'aquests tres personatges desencadenarà en aliances i traïcions, combinant comèdia i tragèdia en els 80 minuts que dura l'obra.
Aquest any la companyia que du a l'escenari aquest text, LAminimAL Teatre, celebra el seu desè aniversari. Es tracta d'una peça inèdita d'Albert Pijuan, dramaturg i novel·lista guanyador del premi Ciutat de Tarragona i del premi Finestres per la seva novel·la 'Tsunami'. Aquest diumenge han passat pels micròfons de SER Catalunya en Carles Cruces, la Neus Soler i l'autor Albert Pijuan. Sobre en Ramonet, "és un perdedor" sentencia l'actor que li dona vida, "un home que veu en el Dela, aquest macarra, algú amb qui pot somiar, créixer i fer negoci. Aquí tothom vol fer peles". La Conxita, per la seva banda, "és una noia que va marxar del poble, on es veia sense futur, envoltada de pobresa, i arriba a Barcelona amb l'esperança de ser cantant. I xoca amb la realitat: treballa en un local del Paral·lel que res té a veure amb el Molino i es veu obligada a prostituir-se per tirar endavant", explica la Neus.
Un altre dels temes que ha aparegut a l'entrevista té a veure amb el fil de tuits que ha fet les últimes hores l'actriu Júlia Barceló, que actualment està amb la seva companyia al TNC amb 'Mal de coraçon':
"Hi empatitzem tots els que ens hi dediquem, és un pensament recorrent durant tota la carrera professional", reflexiona el Carles. Exemple d'això és la incertesa constant a l'hora d'estrenar: vindrà públic? Quina difusió tindrà? En el cas de la Neus, hi ha un moment de l'obra en què la Conxita precisament parla d'aquesta precarietat del seu sector, "és el moment en què més empatitzo amb el meu personatge, perquè parlo per ella però també estic parlant per mi", confessa. A més, afegeix el factor del físic que s'exigeix a les dones "molt més que als homes", que la pressió hi és i que t'acompanya tota la carrera. "Entenc perfectament la decisió, molts ens l'hem fet aquesta pregunta: ho deixo?".