La por a través de la música i el so
Un recorregut sonor per entendre d'on ens venen les pors, amb el compositor Àngel Valverde

L'infern
Si t'agraden les pel·lícules de por, no paris de llegir. I si no t'agraden, et sorprendrà saber del que és capaç de provocar-nos una banda sonora, una cançó o fins i tot un so, com podria ser l'udol d'un llop o cruixir d'una porta. El compositor de bandes sonores i professor de sonologia de l'ESMUC Àngel Valverde ens ha acompanyat avui al 'Tot és comèdia' per desgranar les composicions més famoses de les pel·lícules de terror més conegudes, com podrien ser 'Tiburón' o 'Psycho'. Però no només: també hem parlat de com han evolucionat les bandes sonores d'aquest gènere cinematogràfic, ja que comparem el que es feia abans amb John Williams i les seves excel·lents partitures, i el que es fa ara, una aposta molt més decidida per uns sons estridents, per uns efectes sonors espectaculars i molt difícils de plasmar sobre el paper. En podrien ser exemples 'Midsommar' o 'Smile'.
Parlem sobre referents, sobre l'origen de les pors i els ambients a les portes de Halloween.